توکی پونا

ساده ترین زبان دنیا

توکی پونا

ساده ترین زبان دنیا

سلام خوش آمدید

درس11: نمونه ها

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۸ ب.ظ

بنام خدا

با همین ده درس گذشته، ما می توانیم جملات مختلفی بسازیم. مثلا:

mi nasa!

من دیوانه هستم.

mi olin e sina.

من تو را دوست دارم.

jan utala li utala e ona li moli e ona.

سرباز با او می جنگد و او را می کشد.

sina jan lili!

تو بچه ای!

jan suli li moku e telo kili.

بزرگسال آب میوه را می خورد.

mi jo e jan olin.

من یک رفیق دارم.

ike!

چه بد! چقدر حیف شد!

pona!

خوبه! جالبه!

mi mute li moli!

ما خواهیم مرد!

sina ike mute.

تو خیلی بدی.

یک نکته ی جدید: ما در توکی پونا جمع نداریم. مثلا pipi به معنی حشره یا حشرات است.

ممنون

  • jan pawa

جمع

نظرات (۱)

سلام مطالبت خیلی خوب بود امیدارم همیشه موفق باشی میشه لطفا سایت من رو لینک کنی با عنوان روبیت-دنیای فناوری و با ادرس http://roobit.ir خیلی ممنون
پاسخ:
سلام. دوست من لینک شدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
توکی پونا

لوگوی فوق، نماد زبان توکی پونا است. توکی پونا، در لغت یعنی زبان ساده. به راستی هم چنین است. این زبان بسیار زیبا، ساده و دوست داشتنی است. یادگیری آن بسیار سریع است، به طوری که ظرف مدت کمتر از یک هفته می توان آن را یاد گرفت. ایده ی توکی پونا این است که بیایید به جای اینکه دو شخص غیر هم زبان، کلا نتوانند با هم صحبت کنند، لا اقل اجمالا بتوانند مفاهمه داشته باشند. این زبان، یک زبان مصنوعی است و به هیچ وجه هدف یک زبان بین الملی را ندارد؛ چون یک زبان بین المللی باید بهترین باشد، در حالی که توکی پونا اصلا بهترین نیست، بلکه فقط ساده ترین است.

آخرین نظرات